Outdooractive taipuu asiakkaiden monenlaisiin tarpeisiin

Maailman johtava luonto- ja aktiviteettimatkailualusta Outdooractive tarjoaa monia mahdollisuuksia kohteen matkailutarjonnan digitaalisesta esittelystä ja markkinoinnista yritysyhteistyöhön ja virtuaalisiin elämyksiin. Lue lisää ja tutustu esimerkkeihin!

Suora kanava valituille markkinoille

Tiesitkö, että Outdooractive on markkinointikanava, jonka avulla tavoitat matkustushalukkaan ja outdoors-henkisen yleisön keskeisillä markkina-alueilla? Yli 13 miljoonaa aktiivista käyttäjää etsii inspiroivaa sisältöä ja mielenkiintoisia matkakohteita Outdooractivesta.

Outdooractivessa on mahdollista markkinoida sekä kotimaiselle että kansainväliselle yleisölle. Kampanjoihin tuotettu sisältö on lisäksi kestävää, sillä se on löydettävissä ja hyödynnettävissä Outdooractivessa myös kampanjan päätyttyä. 

Kaakkois-Suomen markkinointikampanja Outdooractivessa

Elinvoimaa Kaakkois-Suomeen matkailuyhteistyöllä -hankkeessa toteutettiin heinä-syyskuun 2023 aikana iso Outdooractiven markkinointikampanja, joka esittelee laajasti Kaakkois-Suomen retkeily-, vesistö- ja pyöräilyreittejä sekä palvelutarjontaa.

Kampanja kohdistettiin kotimaan lisäksi saksankieliseen Eurooppaan sekä Iso-Britanniaan. Artikkelin julkaisunhetkellä kampanjasta on jäljellä vielä muutama viikko, ja kampanjan tavoitteet jo saavutettu.

Visit Savonlinnalle toteutettiin vuoden 2023 alussa pienimuotoisempi kotimaan kampanja, joka esitteli erilaisia talviaktiviteetteja Savonlinnan alueella.

Kampanjan tavoitteena oli 3000 sivukatselua kampanjasisällölle ja se keräsi lopulta tavoitteeseen nähden lähes kaksinkertaisen määrän sivukatseluja (5699 kpl).

Visit Taivalkoski kampanjoi saksankieliseen Eurooppaan touko-heinäkuussa 2023. Kampanjan teemana olivat Taivalkosken maastopyöräilyreitit. Myös muutamia alueen retkeilyreittejä nostettiin esille.

Kampanjan tavoitteena oli 3500 sivukatselua kampanjasisällöille, ja tässäkin kampanjassa tavoitteet ylitettiin hienosti. Kampanjasivua luettiin lopulta lähes 4000 kertaa!

Tutustu kampanjasivuun tästä

Lisäksi Visit Finland on toteuttanut vuodesta 2018 lähtien Outdooractivessa saksankieliseen Eurooppaan suunnattuja kampanjoita, joihin matkailualueilla on ollut mahdollisuus lähteä mukaan markkinoimaan omia alueitaan. Kampanjoiden teemoja ovat olleet aktiviteettien ja suuralueiden lisäksi muun muassa maailman onnellisin maa sekä kansallispuistot.

Tutustu valmiisin kampanjapaketteihimme tai pyydä tarpeisiisi sopiva tarjous!

Outdooractiveen lisätty sisältö alueen yritysten hyödynnettävissä

Outdooractiveen tuotetut sisällöt ovat laajasti kotimaisten matkailuyritysten hyödynnettävissä. Alusta mahdollistaa erilaisten sisältöjen upottamisen esimerkiksi omille verkkosivuille. 

Upotusten avulla esimerkiksi välinevuokraamot ja majoituskohteet voivat esitellä alueen reitti- ja kohdetarjontaa näppärästi ilman erityistä vaivannäköä: kaikki alueelta tuotettu tieto on jo tehty Outdooractiveen!

Ylläksellä toimiva JemesSport on upottanut sivuilleen paikalliset, Metsähallituksen ja Ylläksen Matkailuyhdistyksen tuottamat reitit. Pyöriä vuokraavat asiakkaat voivat siis vuokrauksen yhteydessä tutustua näppärästi Ylläksen alueen reittitarjontaan.

Myös Ylläksen alueella toimiva Lomakeskus Seita hyödyntää Outdooractivessa olevaa sisältöä. Lomakeskus esittelee upotusten avulla matkailualueen reittitarjontaa omille asiakkailleen. Kohteen lähellä sijaitsevat reitit ovat nähtävissä yhdellä sivulla, ja ulkoilumahdollisuudet lisäävät kohteen houkuttelevuutta.

Keski-Suomessa Salamajärven kansallispuiston kupeessa toimiva majoituskohde Karkausmäen kammari hyödyntää niin ikään upotuksia omilla sivuillaan. Yksittäisten reittien upottamisen sijaan yritys on upottanut sivuilleen kokoelman, johon kaikki alueen reitit on kerätty näppärästi yhteen pakettiin. 

Audiotiedostot elävöittävät reittejä ja niiden kohteita

Vahvista reitin elämyksellisyyttä Outdooractiven avulla! Tarinallistamisen ja ääniopastoiminnon avulla voit liittää reitteihin ja kohteisiin äänitiedostoja, jotka elävöittävät retkeä.

Esimerkiksi Kestävää kasvua Ylä-Savon matkailuun -hankkeessa suunniteltiin Ylä-Savon seudulle kuusi uutta kulttuurimatkailureittiä ja niihin liittyvät palvelukokonaisuudet. Tarinallistetut reitit vietiin kohteineen Outdooractiveen, josta reitit tarinoineen ovat kaikkien hyödynnettävissä, käytettävissä ja kuunneltavissa.

Tutustu tarinallistettuihin reitteihin Outdooractivessa ja Kulttuurimatkailureittien toimeksiantoon blogissamme!

Virtuaaliopas Saimaan rannoille -hankkeessa toteutettiin elämysreittejä, jotka tuotiin Outdooractiveen. Samalla hyödynnettiin alustan erilaisia ominaisuuksia liittämällä reittien varrella sijaitseviin käyntikohteisiin mediaa, kuten audiotiedostoja ja videoita.

Reitit kulkevat harvaan asuttujen alueiden matkailukohteissa Saimaalla ja ne on tarkoitettu pyöräilijöille, melojille ja veneilijöille mutta myös muille matkailijoille:

Lisäksi suosittu pyöräily-influensseri Velogi kävi pyöräilemässä reitit läpi. Velogin videoihin voi tutustua Youtubessa: Rajaa ja rajattomuutta sekä Niilo-norpan vanavedessä.

Kokoelmat – vain mielikuvitus rajana

Outdooractiveen lisätty sisältö on niin matkailualueiden kuin yritystenkin hyödynnettävissä laajasti. Sisältöjä on helppo tuoda omille sivuille esimerkiksi ylläesiteltyjen upotusten avulla.

Toinen näppärä ominaisuus on erilaiset kokoelmat, joihin voi lisätä myös muiden käyttäjäryhmien tuottamaa sisältöä ja jotka voi niin ikään upottaa verkkosivuille.

Kokoelmien avulla esittelet alueesi mielenkiintoisimmat reitit ja parhaat käyntikohteet yhdellä katsauksella:

Kokoelmia on myös mahdollista koota monenlaisilla eri teemoilla:

Edellinen
Edellinen

Outdooractiven markkinointikampanjat 2024

Seuraava
Seuraava

Reittien kehittämiswebinaarisarja