Visit Finlandin Slow Down -kampanja vetosi saksalaisiin
Outdooractivessa jo toistamiseen toteutettu kampanja veti hitaan matkailun teemalla kansainvälisen yleisön sisältöjen pariin. Parhaat mukana olleet kohteet ylittivät tavoitteensa yli 150-prosenttisesti.
Aktiiviset matkailijat tavoitettiin toistamiseen digitaalisen portaalin kautta
Visit Finland teki markkinointikampanjan Outdooractivessa ensimmäisen kerran vuonna 2018 Outdoors Finland -hankkeen puitteissa. Kampanja ylitti tavoitteet, ja seuraavana vuonna se toteutettiin Visit-organisaatioiden ja Visit Finlandin yhteistyönä.
”Vuoden 2019 kampanja ylitti kaikki tavoitteet. Kampanjasivun teema oli Slow Down, ja se puri hyvin. Kampanjasivulla viivyttiin yli 5 minuuttia ja sen klikkimäärä ylitti tavoitteen 16 prosentilla”
– Pirjo Räsänen, Ellare Oy
Alueellisia tuloksia:
Lappi: 37 000 klikkiä (ylitti tavoitteen 54,2 %)
Lakeland: 32 617 klikkiä (ylitti tavoitteen 35,9 %)
Coast & Archipelago: 24 831 (ylitti tavoitteen 3,5 %)
Hiljaisuus ja valo käännettiin matkailuvalteiksi
Kampanjassa nostettiin esille Suomen matkailun suuralueita, valoilmiöitä, hiljaisuutta ja niihin liittyviä tuotteita ja kohteita. Suomen luonto kiinnosti varsinkin saksalaisia, ja erityisesti kesä-Lapissa Ylläksen ja Pyhä-Luoston sisällöt vetivät puoleensa kansainvälisiä asiakkaita.
Kampanja oli myös alueellisesti menestys; 11 osallistuneesta matkailukohteesta 10 ylsi reippaasti yli klikkitavoitteen, ja parhaiten menestynyt kohde Ylläs ylitti tavoitteen 153 prosentilla. Keskiarvoksi kaikkien kampanjaan osallistuneiden kesken tuli 8588 klikkiä alueellisen tavoitteen ollessa 6000 klikkiä.
Tuloksia:
83 450 uutiskirjeen avausta
7 572 sivuistuntoa
9 000 sivuistuntoa kampanjaan liittyvissä artikkeleissa
Suosituin sisältö: pyöräily, sähköpyöräily, opastettu vaellus ja melonta sekä majoituspaketit
Suosituimmat reitit: Ympyräreitti Urho Kekkosen kansallispuistossa, Pieni karhunkierros ja Rautaesirippu -pyörämatkailureitti
Kiinnostavimmat kansallispuistot: Pallas-Ylläs, Koli, Repovesi, Oulanka ja Linnansaari

”Vuoden 2019 kampanja ylitti kaikki tavoitteet. Kampanjasivun teema oli Slow Down, ja se puri hyvin. Kampanjasivulla viivyttiin yli 5 minuuttia, ja sen klikkimäärä ylitti tavoitteen 16 prosentilla.”
— Pirjo Räsänen, Ellare Oy