Miten Visit Finlandin Outdooractive-yhteiskampanjaan osallistuminen auttaa kohteita

Visit Finland on toteuttanut menestyksekkäitä yhteiskampanjoita Outdooractivessa joka vuosi 2018 alkaen. Visit Finland vastaa yhteiskampanjan Suomen tason toimenpiteistä, ja kohteet osallistuvat omalla panoksellaan tuoden itsensä näkyviin tärkeälle kohderyhmälle ja -markkinalle.


Miten kohteet hyötyvät yhteiskampanjasta?

Jokainen osallistuva kohde saa itsenäistä näkyvyyttä tärkeällä saksankielisellä kohdemarkkinalla kampanjapakettinsa mukaisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi kohteen näkymistä Outdooractiven etusivulla, jolla on miljoonia kävijöitä kuukausittain.

Tämän lisäksi yhteiskampanjaan osallistuvat kohteet ovat mukana Visit Finlandin kampanjan puitteissa toteutetuilla sivuilla ja uutiskirjeessä. Yhteiskampanjan selkäranka koostuukin osallistuvista kohteista ja heidän sisällöistään.

Suomi ja osallistuvat kohteet nousevat näkyvyydessä perinteisten suurien matkailukohteiden rinnalle

Yhteiskampanjaan osallistumisen hyötyjä:

  1. Itsenäisesti toteutettuun kampanjaan verrattuna osallistuvat kohteet saavat keskimäärin 2–3-kertaisesti sivukatseluja kampanjasivuille, joilla on heidän kohde-esittelynsä tai heidän sisältöään. Esimerkiksi viimeisimmässä kampanjassa aktiviteettikohtaisilla kampanjasivuilla nostettiin esiin edustavimpia kampanjaan osallistuneiden kohteiden sisältöjä, mikä toi näkyvyyttä juuri kyseisestä aiheesta kiinnostuneiden katsojien parissa.

  2. Kohde nousee näkyviin merkittävästi omalla suuralueellaan. Osallistuminen kasvattaa myös oman suuralueen kokonaisnäkyvyyttä, sillä suuralueiden kampanjasivut saavat sitä enemmän näkyvyyttä mitä enemmän kohteita suuralueelta on mukana.

  3. Kampanjassa saa näkyvyyttä eksklusiivisessa Suomi-teemaisessa uutiskirjeessä, joka lähetettiin vuonna 2021 yli 800 000 vastaanottajalle.

  4. Maatason kampanjakokonaisuus luo kattavaa Suomi-brändiä, jossa osallistuvat kohteet ja heidän sisältönsä nousevat kampanjan selkärangaksi.

Yhteiskampanja on hyvä esimerkki win-win -tilanteesta: osallistuvat kohteet hyötyvät Visit Finlandin kampanjapanoksesta, ja toisaalta kohteiden panostus nostaa merkittävästi Suomen saamaa kokonaisnäkyvyyttä.


Vuoden 2021 yhteiskampanjan lukuja

Vuoden 2021 Visit Finlandin yhteiskampanja toteutettiin matkustusrajoitusten vuoksi poikkeuksellisesti loppuvuoteen painottuen. Kampanjaan osallistui 7 kohdetta, joista viisi oli Lakeland-alueelta ja kaksi Lapista.

Kampanjan kokonaisnäkyvyys:

Todellisuudessa kampanjan kautta kohteeseen tutustumiseen käytetty aika ja sisältöjen lukukerrat ovat moninkertaisia yllä mainittuihin lukuihin verrattuna, sillä lukukertoihin ei lasketa kampanjasivuille nostettujen yksittäisten sisältöjen avauksia ja niihin tutustumista (esim. reitit, käyntikohteet, tuotteet, majoitus).


Varmista paikkasi vuoden 2022 yhteiskampanjassa

Oxford Economicsin mukaan matkailu Saksasta Suomeen palautuu pandemiaa edeltävälle tasolle kesään mennessä. Visit Finlandin mukaan palautumista vauhdittavat muun muassa suorat ja uudet lomalennot Lappiin.

Tutustu kampanjapaketteihin ja varmista kohteesi näkyvyys DACH-markkinoilla kevään ja kesän 2022 yhteiskampanjassa!

Kampanjavaraukset ja lisätiedot

Anna Molander-Bry 
040 812 7566
anna.molanderbry@ellare.fi


Edellinen
Edellinen

Tarina luontomatkailukohteen kehittämisen punaisena lankana -webinaari

Seuraava
Seuraava

Digitalisointi ja tekoäly kestävän matkailun edistämisessä