Erotu markkinoilla – näin luot matkakohteellesi menestyvän identiteetin

Miltä kuulostaisi matkailukohde, jonka tarina sykähdyttää, visuaalinen ilme jää mieleen ja joka vetää puoleensa juuri oikeita kohderyhmiä? Tässä blogitekstissä esittelemme uuden toimintamallin, jonka avulla matkailukohde voi erottua markkinoilla aidosti ja vaikuttavasti. Lisää tietoa on luvassa myös maksuttomassa webinaarissa – kannattaa tulla kuulolle!

Testattu toimintamalli markkinoilla erottumiseen

Viiden matkailun, tarinallistamisen, viestinnän ja tutkimuksen ammattilaisen yhteistyönä on kehitetty toimintamalli, jonka avulla matkailukohde, reittiverkosto tai yritys voi rakentaa vahvan, kestävän ja erottuvan identiteetin – sujuvasti ja tehokkaasti.

Toimintamalli ei ole irrallisten palvelujen kokoelma, vaan huolella suunniteltu kokonaisuus. Se muodostaa kehittämistyölle vankan pohjan, jossa kaikki osa-alueet nivoutuvat yhteen – ilman tarvetta erillisille kilpailutuksille tai toistuville perehdytyksille. Mallissa yhdistyvät huolellinen nykytila-analyysi ja tulevaisuuden suuntaviivojen määrittely, ydintarina, valokuvat, videot, visuaalinen identiteetti ja sen kohtaamispisteet sekä tutkimus prosessin eri vaiheissa ja toteutus yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi.

Mallin kolme keskeistä hyötyä ovat:

  1. Helppous – yksi hankinta, yksi yhteyshenkilö, tiimi pelaa yhteen, selkeä lopputulos, josta helppo jatkaa eteenpäin

  2. Testattu prosessi – takana pitkäaikainen yhteistyömme, moneen kertaan läpikäyty toteutus, onnistuneet tulokset

  3. Nopeus ja tehokkuus – erilliset kilpailutukset, uuden hankinnan aloitukset, lukuisat aloitus- ja loppupalaverit ja edelliseen vaiheeseen perehdyttämiset jäävät pois

Tule kuulemaan lisää -webinaari tulossa syksyllä 2025

Webinaarissa "Erotu markkinoilla – näin luot matkakohteellesi menestyvän identiteetin" esittelemme asiantuntijatiimin voimin toimintamallin rakenteen sekä tiimin osaamiset. Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii erityisesti sinulle, joka kehität matkailukohdetta, reitistöä tai matkailun palvelukokonaisuutta.

Keitä toimintamallin takana on?

Toimintamallissa yhdistyvät tarinallistaminen, konseptisuunnittelu, visuaalinen identiteetti, videotuotanto ja tutkimus – kaikki omien alojensa asiantuntijoiden toteuttamina:

  • Ellare Oy – kokonaisuuden koordinointi, nykytila-analyysi, tulevaisuuden suuntaviivat ja visio, matkailullinen konseptointi ja kehittämissuunnitelma

  • Tarinakone Oy – tarinallistaminen, ydintarinan rakentaminen ja elämyksellinen asiakaskokemus

  • Kalle Viira Creative Studio – visuaalinen suunnittelu, brändi-ilmeen ja graafisen tunnuksen toteutus

  • AiAi Productions Oy – monipuoliset valokuva- ja videotuotannot, pelillistäminen, ja kohteesi tarina herää eloon

  • Innolink Oy – konseptin testaus-, ostajapersoonien ja kohderyhmien määrittelytutkimukset Suomessa ja saksankielisessä Euroopassa

Yhdessä tarjoamme ratkaisun, joka tuo kohteesi esiin kirkkaana, kiinnostavana ja ennen kaikkea muistettavana.

Edellinen
Edellinen

Outdooractiven tilastoja Suomesta 2024

Seuraava
Seuraava

Miksi Outdooractiven markkinointikampanjat toimivat takuuvarmasti?