Miksi sisällöntuotanto on tärkeää myös poikkeusaikana?

Koronakriisi on vakava, eikä sen vaikutuksia matkailuun voida ennustaa. Vaikka koronaviruksella ja parhaillaan vallitsevalla poikkeustilanteella on varmasti seurauksia jokaiselle, vaikean ajan voi käyttää käyttää parempaa tulevaisuutta ajatellen. Mitä voimme siis tehdä, kun face-to-face tapaamiset, koulutukset ja valmennukset keskeytyvät? Tämä on hyvää aikaa keskittyä hetkeksi sisällöntuotantoon!

Ylläpidä sisältöä ja päivitä se ajantasalle

Sen sijaan, että laittaisimme kätemme taskuun, voimme ylläpitää, parantaa ja päivittää sisältöämme Outdooractivessa. Tätä työtä voi tehdä missä tahansa, myös karanteenissa. 

Miksi sisällön luominen on nyt ajankohtaista ja tärkeää?

On todennäköistä, että edessämme ovat ajat, jolloin tulemme olemaan paljon kotona. Tällaisenakin aikana ihmiset unelmoivat paremmasta ajasta, asioista, joita he haluaisivat tehdä ja paikoista, jonne he haluaisivat matkustaa. Luonto vaikuttaa jo nyt entistä kiinnostavammalta vaihtoehdolta, kun muut harrastus- ja tekemismahdollisuudet ovat vähissä. Luonto on paikka, jossa voi rauhoittua ja se tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia; luontoon voi lähteä pyöräilemään, vaeltamaan, melomaan, nauttimaan omasta tilasta tai purkamaan energiaa.

Nyt on hyvä aika työstää sisältöä, jotta tilanteen helpottaessa ollaan mahdollisimman hyvissä asemissa nostamaan matkailua taas takaisin jaloilleen!

Mitä parempaa tietoa ja sisältöä asiakas löytää kohteestasi, sitä helpommin kohteesi löytyy ja se saa näkyvyyttä. Sisältöön kuuluu niin matkakohteiden digitaaliset oppaat (Travel Guide -sivut), reitit, vierailukohteet, majoitukset kuin myytävät paketitkin.

Parannetaan siis sisältöä ja hakukoneoptimoidaan!

Annetaan asiakkaille inspiraatiota

Kukaan ei tee varauksia nyt – tulevaisuus on siihen liian epävarma. Ihmiset etsivät kuitenkin inspiraatiota lomalleen jälkikäteen. Voit markkinoida hyvää sisältöä joustavasti aloitettavien tai klikkiperusteisten online-markkinointi-kampanjoidemme kautta. Jos sisältö on valmis, voidaan kampanja aloittaa tilanteen rauhoittuessa. Klikkipohjaisessa kampanjassa maksat rahaa vain, jos ne tuottavat todellista kiinnostusta – ts. klikkejä. Voit lukea lisää kampanjastamme täältä.

Jos haluat lisätietoja näistä kampanjoista, otathan yhteyttä.

Tule mukaan ilmaisiin webinaareihin!

Tarjoamme ilmaisia webinaareja, joiden tarkoituksena on antaa neuvoja ja vinkkejä kiinnostavan sisällön luomiseen. Näytämme sinulle hyviä ja huonoja esimerkkejä, annamme lyhyitä ohjeita ja neuvoja siitä, kuinka voit parantaa sisältöä ja siten näkyvyyttäsi. Ilmoittaudu mukaan! Webinaarien päivämäärät ovat:

Maanantai 23.3 klo. 9:00-10:00
Tiistai 31.3 klo. 9:00-10:00
Tiistai 7.4 9:00-10:00

Miksi sisällöntuotanto on tärkeää myös poikkeusaikana?
Kuva: Julia Kivelä / Visit Finland

Jätä kommentti