Tältä sivulta löydät kaikki ajankohtaiset Outdooractive-uutiset!

Esittele alueesi ainutlaatuisen 3D-lentovideon avulla

19.8.2020

Outdooractiven uusi ominaisuus antaa sinun nyt luoda 3D-videoita omista reiteistä yhdellä napsautuksella! Luo inspiroivia ja informatiivisia 3D-reittikuvauksia, joita on koukuttava katsella.

3D-videon luominen on erittäin helppoa: siirry ensin reitin muokkaustilaan Outdooractive Businessissa. Napsauta sitten ylävalikosta media-välilehteä, jonka jälkeen paina ”lisää valokuvia tai videoita” -painiketta, jonka jälkeen voit yhdellä napin painalluksella luoda reitistäsi 3D-videon.

Video julkaistaan automaattisesti Outdooractiven Youtube-kanavalla, jonka ansiosta alueesi ja reittiesi näkyvyys paranee entisestään. Video integroidaan suoraan myös reitin mediagalleriaan.


Bike & Hike -sesonkikampanja

17.8.2020

Tule mukaan Outdooractiven syksyn sesonkikampanjaan, jonka teemoina ovat pyöräily ja retkeily! Valitse alueesi neljä parasta kohokohtaa ja esittele ne kampanjassamme. Valittavanasi on joko kuukauden mittainen peruskampanja tai kahden kuukauden mittainen premium-kampanja. Kampanja-aika on syyskuu ja lokakuu.

Sesonkikampanjamme avulla tavoitat oikean kohderyhmän oikeaan aikaa! Lue lisää kampanjaesitteestämme.

Lataa kampanjaesite:


Outdooractive Flexview päivittyy

13.7.2020

Outdooractive päivittää Flexviewtä. Päivityksen tarkoituksena on yhdistää tehokas tekniikka käyttäjäystävälliseen suunnitteluun, lisätä latausnopeutta ja tuoda käyttäjille uusia toimintoja sekä suodatusvaihtoehtoja. Tässä ovat tulevat päivitykset:

Optimoitu, käyttäjäystävällinen suunnittelu:

  • Kartta-, luettelo- ja galleriavalikkojen paikat tulevat muuttumaan, samoin karttakerrospaneeli on merkitty paremmin karttaan.

Paikkahaku integroitu karttaan:

  • Paikkahaku on integroitu kuvakkeeseen, joka näkyy kartalla. Näin käyttäjät löytävät sijaintinsa nopeammin.

Intuitiiviset suodatusvaihtoehdot useilla valinnoilla:

  • Käyttäjät voivat valita useita aktiviteettiluokkia samanaikaisesti, esimerkiksi pyöräily- ja retkeilyreitit.

Asetusvaihtoehdot Outdooractive Businessissa:

Jotta hakutulokset voidaan näyttää selkeämmin ja nopeammin kartalla, Outdooractive antaa sinulle mahdollisuuden valita ”rajoitettu näkymä” -vaihtoehdon Outdooractive Businessissa. Saat valittua sen siirtymällä ”Projects” -alueelle, valitsemalla haluamasi projektin (jonka Flexviewtä haluat muuttaa), napsauttamalla ”Web app” -välilehteä ja sitten ”Kuvaus” -välilehteä. Täältä voit aktivoida valintaruudun ”Aktivoi rajoitettu näkymä”. Mitä tästä seuraa:

  • Pienempi tulosten määrä: tulosluettelossa näkyy 48 reittiä, joilla on korkein sijoitus. Ensimmäiset 24 tulosta näytetään kuvakkeina ja muut 24 visualisoidaan pisteinä kartalla. Jos vierität luetteloa alaspäin, lisää tuloksia ladataan.
  • Valintaruutu: “Etsi liikuttaessani karttaa”: tulokset kartalla ladataan automaattisesti, kun käyttäjä muuttaa sijaintiaan kartalla. Jos ”Etsi liikuttaessani karttaa” -toiminto on pois käytöstä, tuloksia ei päivitetä automaattisesti. Tämä lyhentää latausaikaa. Jos käyttäjä haluaa nähdä päivitetyt tulokset, hän voi valita ”Etsi tästä uudelleen” -vaihtoehdon nähdäkseen kartan päivitetyt tulokset.
  • Valintaruutu: “Näytä kaikki tulokset“: jos valintaruutu ”Näytä kaikki tulokset” on valittu, kaikki tulokset näytetään edelleen klusterien muodossa. Kun valintaruutu on poistettu käytöstä, käyttäjä näkee pienennetyn näkymän kuvakkeiden ja pisteiden muodossa.

Pyöräily Outdooractiven katsotuinta sisältöä

9.7.2020

Kun vertaillaan alkukesän lukuja Outdooractiven suomalaisten sisältöjen kahden suosituimman kategorian osalta, saadaan seuraavanlaisia lukuja:

Pyöräilyreitit
49 % sivukatseluista
65 % latauksista (offline, pdf, gpx)


Retkeily ja vaellus
47 % sivukatseluista
32 % latauksista (offline, pdf, gpx)

Silmämääräisesti luvut näyttävät suhteellisen tasaisilta, mutta Suomesta julkaistujen pyöräilyreittien määrä on noin puolet retkeilyreittien määrästä. Siitä huolimatta ne keräävät tällä hetkellä yhtä paljon katselukertoja, kuin retkeilyreitit. Kiinnostavaa on myös se, että pyöräilyreittien latausmäärät ovat tuplasti isommat kuin retkeilyreittien.

Lue koko juttu täältä.


Outdooractive ostaa ViewRangerin

1.6.2020

Outdooractive jatkaa kasvuaan, kun Britannian outdoor-matkailun markkinajohtaja ViewRanger liittyy mukaan Outdooractive-perheeseen! Outdooractivea kehitetään jatkuvasti ja tämä yrityskauppa korostaa siirtymistä kohti laajempaa kansainvälistä yleisöä sekä tuotelinjan kehittämistä.

Vuonna 2006 perustettu ViewRanger oli oman aikansa pioneeri. ViewRangerin sovelluksen visiona oli sijoittaa digitaaliset karttatiedot suoraan maisemaan käyttäjille mobiililaitteilla tutkittavaksi. Tänä päivänä ViewRanger on tehnyt yhteistyötä yli 600 organisaation kanssa. Esimerkiksi kansallispuistot ja suuret outdoors-matkailun brändit ovat julkaisseet ja mainostaneet reittejä ViewRangerin sovelluksessa.

ViewRangerilla on myös vahva paikallinen ja kansainvälinen yhteisö, johon kuuluu 4,6 miljoonaa tilaajaa ja noin 30 000 fania sosiaalisen median kanavissa. Nämä ovat mahtavia bonuksia Outdooractiven partnereille ja merkittävä tilaisuus hyötyä toistensa osaamisesta.

Lue virallinen lehdistötiedote täältä.


Outdooractiven Suomi-sisällöillä huikeaa kasvua

29.4.2020

Outdooractiven Suomi-sisältöjen luvut vuodelta 2019 (kasvu vuoteen 2018 verrattuna)
– Sisällön esikatselut: 30 475 504 kpl (kasvua 228 %)
– Sisältösivujen näyttökerrat: 482 669 kpl (kasvua 205 %)
– Toimet (kuvien ja karttojen avaukset, kommentit, jaot yms.): 124 818 kpl (kasvua 317 %)
– Lataukset (gpx, pdf, offline-tallennus yms.): 6 044 kpl (kasvua 249 %)

Katsotuin reittisisältö (prosenttia kaikista reittien sisältösivujen katseluista):
– Retkeily (47 %)
– Pyöräily (27 %)
– Talviaktiviteetit (17 %)
– Vesistöreitit (4 %)

Prosentit täytyy suhteuttaa kunkin aktiviteetin sisällön määrään; retkeilyreittejä on selkeästi eniten ja vesistöreittejä vähiten.

Tälläkin hetkellä sisältöä haetaan aktiivisesti koronatilanteesta huolimatta:
– Maaliskuun 2020 sisältösivujen näyttökerrat kasvoivat vuoteen 2019 verrattuna 28 %
– Huhtikuun 2020 sisältösivujen näyttökerrat kasvoivat vuoteen 2019 verrattuna 248 % (tässä luvussa näkyy vahvasti maaliskuussa käynnistynyt Visit Finlandin kampanja Outdooractivessa)


Tue kotimaan matkailua

27.4.2020

Outdooractive haluaa osoittaa tukensa kotimaan matkailuelinkeinolle ja lähialuematkailulle, liity mukaan! Suomi tarjoaa rajattomat mahdollisuudet onnistuneen loman viettoon ja tänä kesänä otammekin haltuun kotimaan matkailukohteet ja -palvelut. Käyttämällä hashtagia #ExploreMyRegion autat paikallisia matkailuyrittäjiä ja vinkkaat kotimaan parhaat helmet myös muille matkailijoille.


Outdooractive on nyt suomenkielinen!

24.4.2020

Outdooractiven suomenkielinen sivusto on nyt julkaistu! Työtä tekemään on palkattu oma suomenkielen kääntäjä. Ensimmäisenä työn alla ovat Outdooractiven www-sivut, jonka jälkeen suomennetaan mobiilisovellus.

Nyt on siis aika panostaa suomenkieliseen sisältöön, ja tarkistaa, että kaikki on kunnossa suomalaisia käyttäjiä varten. Kiinnitä huomiota tekstin laatuun, käännöksiin, houkutteleviin kuviin sekä hakukoneoptimointiin. Laadukkaalla sisällöllä on helppo aloittaa markkinointi suomalaisille tulevaa kesää ja syksyä ajatellan!

Lue lisää Outdooractivesta.


Sisältöjä haetaan tälläkin hetkellä aktiivisesti

21.4.2020

Outdooractivesta haetaan tälläkin hetkellä aktiivisesti sisältöä. Syitä on esimerkiksi inspiraation hakeminen tulevaisuuden matkoja varten tai lähialueiden retkeily- ja aktiviteettireittien selailu. Sisällön laadusta, kieliversioista, valokuvista ja tarpeellisista linkityksistä kannattaa pitää huolta siis myös poikkeusaikana! Lue täältä miksi.

Outdooractive on kasvanut viime vuoden maaliskuusta huikeillla lukemilla. Nämä perustuvat ainakin osittain yritysostoihin, kuten MountNpassin hankintaan sekä markkina-alueiden laajentumiseen. MountNpass on Ranskan johtava pyörämatkailuportaali, ja se sen mukana Outdooractiveen tuli muun muassa 8000 uutta reittiä, 250 paertneria sekä iso joukko uutiskirjeen tilaajia, sekä sosiaalisen median seuraajia.

Outdooractiven ajankohtaiset: viime vuoden maaliskuun luvut verrattuna tähän vuoteen.

Suosituslistat käyttöön ja jakoon alueella

27.3.2020

Luonto vaikuttaa nyt entistä kiinnostavammalta vaihtoehdolta, kun muut harrastus- ja tekemismahdollisuudet ovat vähissä. Outdooractiven kätevän listatoiminnon avulla keräät yhteen alueesi reitit ja luonnon käyntikohteet. Voit tehdä haluamasi listoja Outdooractivessa olevasta sisällöstä ja jakaa niitä helposti esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tai omilla nettisivuilla.


Outdooractive ostaa MoutNpassin

12.3.2020

Iloisia uutisia pyöräilijöille! Outdooractiven perhe laajenee, kun joukkoon liittyy Ranskan johtava pyörämatkailuportaali Mountnpass. Mountnpass tuo Outdooractiveen yli 8000 uutta reittiä, 250 partneria sekä business-asiakkaiden iloksi myös ison joukon uutiskirjeen tilaajia ja sosiaalisen median seuraajia.

Tämä on merkittävä etu kaikille Outdooractiven kumppaneille, yhteisöjäsenille ja käyttäjille. Kaupalla Outdooractive laajentaa toimintaansa ja läsnäoloa Ranskassa.

Täältä pääset viralliseen lehdistötiedotteeseen.